film voor ouders over hechting

Gezocht:
 Ouders of aanstaande ouders die mee willen doen aan een voorlichtingsfilm.  We zijn specifiek op zoek naar ouders met een diverse achtergrond.

Voorlichtingsfilm over hechting
 We maken een voorlichtingsfilm over hechting tussen ouders en hun baby. Paulien Kuipers van Stichting Kinderleven ziet veel mogelijkheden om het hechtinsgproces tussen ouder en kind wat te helpen. Want soms lukt dat (even) niet. Met deze film willen we (aanstaande) ouders informeren en het onderwerp bespreekbaar maken.
 In deze film willen we onder andere laten zien hoe een goede band tussen ouders en kind eruit ziet. Daarvoor zoeken we ouders met een kind in het eerste levensjaar, of met een kind op komst. Aan de hand van verschillende ouders met baby’s in verschillende fases laten we de band tussen ouders en hun kind zien. Er gebeurt namelijk zoveel in dat eerste jaar!
 We willen 2-3 keer een dagdeel thuis komen filmen. Het gaat om eenvoudige dagelijkse momenten zoals bijvoorbeeld het naar het bed brengen, te drinken geven, spelen, verschonen, in bad doen, allemaal in overleg uiteraard. Wat we ook leuk vinden is om een kort interviewtje te doen over hoe het gaat.
 Met deze opnames willen we laten zien hoe een goede band tussen ouder en kind eruit ziet. Paulien vertelt in de film waar het hechtingsproces uit bestaat en gaat in op hoe dat ook mis kan gaan. Waar het mis kan gaan illustreren we vervolgens met animaties, dus niet met de filmopnames van ouders en hun kinderen!
 Wat wij aanbieden: de filmopnames die we met een proffessionele crew maken en een kleine vergoeding.
 Laat ons weten als u mee wilt doen of iemand kent die mee wil doen!
 Ook voor vragen kunt u mailen of bellen naar: jessievanvreden@gmail.com 0619628469
 hartelijke groetjes, Jessie van Vreden

Over Paulien Kuipers – ervaren kinderpsychologe en mede-oprichter van Stichting Kinderleven. Ze heeft in 2015 een erg mooi boek geschreven dat meer gericht is op hulpverleners, dat heet 'Eerste Hulp Bij Hechting'. Momenteel wordt houdt ze veel lezingen over het onderwerp in binnen- en buitenland.
 Over Jessie van Vreden - moeder van 2 kindjes van alweer 6 en 8 jaar en documentaire regisseur, ze maakt nu een film over hele oude mensen en heeft vorig jaar ook een film gemaakt met Paulien over hechting die zij gebruikt voor lezingen.

Gezocht:

Voorlichtingsfilm over hechting
We maken, met subsidie van de provincie Limburg, een voorlichtingsfilm over hechting tussen ouders en hun baby. Paulien Kuipers van Stichting Kinderleven ziet veel mogelijkheden om het hechtingsgproces tussen ouder en kind wat te helpen. Want soms lukt dat (even) niet. Met deze film willen we (aanstaande) ouders informeren en het onderwerp bespreekbaar maken. We willen laten zien hoe een goede band tussen ouders en kind er uitziet. Daarvoor zoeken we ouders met een kind in het eerste levensjaar, of met een kind op komst. Aan de hand van beelden van uiteenlopende ouders (dus uit verschillende landen) met baby’s in verschillende fases laten we de band tussen ouders en hun kind zien. Er gebeurt namelijk zoveel in dat eerste jaar!

We willen 2-3 keer een dagdeel thuis komen filmen. Het gaat om eenvoudige dagelijkse momenten zoals bijvoorbeeld het naar het bed brengen, te drinken geven, spelen, verschonen, in bad doen, allemaal in overleg uiteraard. Wat we ook leuk vinden is om een kort interview te doen over hoe het gaat. Met deze opnames willen we laten zien hoe een goede band tussen ouder en kind er uitziet. Paulien vertelt in de film waar het hechtingsproces uit bestaat en gaat in op hoe dat ook mis kan gaan. Waar het mis kan gaan illustreren we met animaties, dus niet met de filmopnames van ouders en hun kinderen!

Wat wij aanbieden: filmopnames die we met een proffessionele crew maken en een kleine vergoeding.

Laat ons weten als u mee wilt doen of iemand kent die mee wil doen.

Voor vragen kunt u mailen of bellen naar: jessievanvreden@gmail.com 0619628469

Paulien Kuipers – ervaren kinderpsychologe en mede-oprichter van Stichting Kinderleven. Ze heeft in 2015 een erg mooi boek geschreven dat meer gericht is op hulpverleners, dat heet 'Eerste Hulp Bij Hechting'. Momenteel houdt ze veel lezingen over het onderwerp in binnen- en buitenland.

Jessie van Vreden - moeder van 2 kindjes van alweer 6 en 8 jaar en documentaire regisseur.  Ze heeft vorig jaar ook een film gemaakt met Paulien over hechting die zij gebruikt voor lezingen.