Rouw en verlies in de relatie met je kind

Een behoorlijk percentage kinderen krijgt jaarlijks te maken met het overlijden van één van de ouders. Misschien is dat wel het moeilijkste wat er is: je kind te moeten loslaten als je gaat sterven. Of: als kind afscheid nemen van je moeder of vader, terwijl je niet zonder haar of hem kunt. Je moeder en je vader…  horen zo bij je leven dat het leven zonder één van hen onvoorstelbaar is.

Soms verliezen kinderen de moed. Aan wie moeten ze na het overlijden hun verdrietjes vertellen? Wie begrijpt hen nog zoals mama, die vaak al zag wat er was nog voordat het werd uitgesproken?

Kinderen gaan na de dood van hun moeder of vader ogenschijnlijk door met hun leven. Ze willen er niet over praten. Want dan worden ze weer herinnerd aan dat nare verlies.

Je vindt hulp bij Kinderleven om weer door te gaan.

Wij ondersteunen jullie om de juiste woorden te vinden voor kinderen als het afscheid nadert, of als de ouder heel plotseling is overleden. We helpen kinderen om de band met hun overleden ouder een plaats te geven in hun leven. We ondersteunen de nog levende ouder om de draad met de kinderen weer op te pakken, als alleenstaande ouder.

Binnen veertien dagen heb je een eerste afspraak
We werken zonder wachtlijst, dus je hebt je eerste afspraak binnen veertien dagen nadat je met ons contact hebt opgenomen. Bij een verwijzing van huisarts of jeugdarts is onze hulp kosteloos voor jou.

Ervaringen

Net even dat extra steuntje!

"Naar mijn dochter toe kan ik duidelijker communiceren. Onze band is nog hechter geworden. Ook mijzelf heb ik betere leren kennen hierin. Ik (probeer) op de juiste manier te reageren op haar gedrag! Kijken en luisteren! Met de juiste ondersteuning, opdrachten en gesprekken zijn mijn dochter en ik al heel ver gekomen. Dank je wel! Soms heb je net even dat extra steuntje nodig. Ik raad het zeker aan! Nogmaals MERCI!"

Moeder van een kindje van 3 jaar.

Van harte aanbevolen!

"Ik ben via het consultatiebureau bij Kinderleven terecht gekomen. Samen met mijn zoontje hebben we een aantal hele fijne, leerzame sessies gehad bij Kinderleven. Het heeft me heel veel inzichten gebracht over de opvoeding en wat er in kinderen kan spelen. Vooral dat eerlijkheid zo belangrijk is. We zijn beide heel dankbaar en we staan veel rustiger en stabieler in het leven. Ik wil het alle ouders aanraden!"

Moeder van een kindje van 3 jaar.

Waarom Kinderleven?

Redenen waarom onze cliënten kiezen voor ons:

N

Snel gegaan. Snel resultaat geboekt.

N

Perfect, ze namen de volledige tijd voor ons.

N

Door de hulpverlener is de band tussen vader en kind heel erg gegroeid en wij als gezin ook.

N

Super aardige en lieve hulpverleners, alleen maar lof.

N

Positief is flexibiliteit/overleg over invulling en tijd programma.

Voor Kind en Ouder

Voor Verwijzers