Je wilt leren hoe je met ouders en heel jonge kinderen (0-3) kunt praten

Herken je de onmacht en frustratie van ouders als hun kind excessief huilt, voeding weigert of teruggeeft, niet wil slapen of de ene na de andere driftbui heeft? Als ouders blijven zoeken naar een lichamelijke oorzaak? Het gedrag van hun kind zien als iets wat geheel op zichzelf staat? Waar zij als ouders geen enkele grip op hebben?

Herken je zelf ook onmacht of frustratie als je merkt dat ouders de weg kwijt zijn? Je hen wilt behoeden om zinloos te gaan shoppen?

Zoek jij ook naar een ingang om met ouders en heel jonge kinderen hierover te praten? Om ouders te helpen begrijpen wat hun kind van hen vraagt door te blijven huilen, wakker te blijven of voeding te weigeren? Door ouders te helpen om weer competente ouders van hun kind te worden?

Kinderleven Kennis- en Opleidingscentrum helpt je op weg om de taal van het jonge kind te leren begrijpen. Want een kind drukt zich van jongs af aan uit: eerst via zijn al werkende organen (huid, longen) maar later ook via tekeningen, spel en woorden. In onze cursus leer je hoe je praat met jonge kinderen waar hun ouders bij zijn, over belangrijke thema’s voor het heel jonge kind. Je leert hoe je zodanig met hen in gesprek kan gaan dat het een positief effect heeft op hun welbevinden?

Ervaringen

Quotes van onze cursisten

‘De verbindingstaal is indrukwekkend prachtig!’

‘Heel leerzaam, veel eyeopners, elke JGZ-er zoude deze cursus moeten doen!’

Van harte aanbevolen!

Bijna terloops wordt de meest interessante info gedeeld. Op het puntje van mijn stoel!’

Waarom Kinderleven?

Daarom kiezen onze cursisten kiezen voor ons:

N

Deskundig in theorie en praktijk.

N

Gaat de diepte in over taal en hechting.

Praktisch en toepasbaar.

N

Boeiend, inspirerend en motiverend.

N

De kracht van verbindingstaal en hartentaal.

Voor Kind en Ouder

Voor Verwijzers