Je kind zit niet lekker in zijn vel

Mijn kind huilt veel, slaapt slecht, of heeft driftbuien en zit niet goed in zijn vel.

Frequent huilen, slecht slapen, moeilijk doen met eten, heftige driftbuien: het zijn allemaal signalen dat je kind niet in een fijne balans kan komen. Soms zijn de problemen al direct na de geboorte begonnen, soms ontstaan ze wat later in de ontwikkeling van je kind.

Omdat een jong kind nog geen woorden ter beschikking heeft om jou uit te leggen wat er aan schort, zal het met tranen, rusteloosheid of alertheid laten zien dat het niet goed in zijn vel zit.

Samen met jullie zoeken we uit wat je kind eigenlijk zeggen wil. Is er sprake van een ontwikkelingsprobleem? Heeft het kind last van spanningen die er thuis zijn? Reageert je kind op gevoelens van jullie als ouders of de sfeer thuis? Is hij niet de enige die slapeloos door het huis spookt in de nacht?

Je vindt hulp bij Kinderleven door je weer in verbinding te voelen met je kind.

We helpen jullie om jullie kind te begrijpen, zodat er harmonie komt in jullie gezin. We geven indien gewenst gerichte adviezen. Hoe jij je zo kunt openstellen dat bij je kind het probleemgedrag vermindert. En jij je gelukkiger voelt als zijn moeder of vader.

Binnen veertien dagen heb je een eerste afspraak

We werken zonder wachtlijst, dus je hebt je eerste afspraak binnen veertien dagen nadat je met ons contact hebt opgenomen. Bij een verwijzing van huisarts of jeugdarts is onze hulp kosteloos voor jou.
Jullie komen samen met je kind. Want je kind is ook een belangrijke gesprekspartner.

Ervaringen

Net even dat extra steuntje!

"Naar mijn dochter toe kan ik duidelijker communiceren. Onze band is nog hechter geworden. Ook mijzelf heb ik betere leren kennen hierin. Ik (probeer) op de juiste manier te reageren op haar gedrag! Kijken en luisteren! Met de juiste ondersteuning, opdrachten en gesprekken zijn mijn dochter en ik al heel ver gekomen. Dank je wel! Soms heb je net even dat extra steuntje nodig. Ik raad het zeker aan! Nogmaals MERCI!"

Moeder van een kindje van 3 jaar.

Van harte aanbevolen!

"Ik ben via het consultatiebureau bij Kinderleven terecht gekomen. Samen met mijn zoontje hebben we een aantal hele fijne, leerzame sessies gehad bij Kinderleven. Het heeft me heel veel inzichten gebracht over de opvoeding en wat er in kinderen kan spelen. Vooral dat eerlijkheid zo belangrijk is. We zijn beide heel dankbaar en we staan veel rustiger en stabieler in het leven. Ik wil het alle ouders aanraden!"

Moeder van een kindje van 3 jaar.

Waarom Kinderleven?

Redenen waarom onze cliënten kiezen voor ons:

N

Snel gegaan. Snel resultaat geboekt.

N

Perfect, ze namen de volledige tijd voor ons.

N

Door de hulpverlener is de band tussen vader en kind heel erg gegroeid en wij als gezin ook.

N

Super aardige en lieve hulpverleners, alleen maar lof.

N

Positief is flexibiliteit/overleg over invulling en tijd programma.

Voor Kind en Ouder

Voor Verwijzers