Na de geboorte was er niet die roze wolk

24 september 2020

Wat was ik blij dat ik na heel wat pogingen in verwachting raakte van ons eerste kind. Tijdens de zwangerschap voelden mijn man en ik ons de ‘koning te rijk’, al was ik wel heel erg misselijk in het begin en had ik de hele zwangerschap last van harde buiken waardoor ik weleens bang was voor een eventuele vroeggeboorte. Maar gelukkig heb ik de hele zwangerschap uitgedragen en is onze zoon Jelle na 39,5 weken geboren. De bevalling viel tegen: de ontsluiting duurde lang en uiteindelijk is het toch een keizersnee geworden. Het naarste vond ik om alleen op de operatiekamer achter te blijven, terwijl mijn man met onze zoon wegging. Hoewel we dit van tevoren hadden afgesproken, voelde ik me op dat moment toch heel eenzaam.

Nu zijn we vier weken verder en ik kan thuis mijn draai nog steeds niet vinden. Ik voel me verdrietig in plaats van blij, ik heb nergens zin in en kan zelfs het huishouden niet goed draaiende houden. Mijn man is alweer aan het werk. Het lijkt of hij in een andere wereld leeft en af en toe ben ik bang dat ons huwelijk onder mijn stemmingen gaat lijden. Onze zoon doet het goed, hij groeit als kool. Maar ik had hem graag een blijere mama gegund. Daar voel ik me dan weer schuldig over…

De jeugdarts heeft me verwezen naar Kinderleven. Daar hebben we nu drie gesprekken gehad, samen met Jelle. We konden daar al onze zorgen bespreken. De hulpverlener praatte ook met Jelle. Dat was een vreemde gewaarwording, vooral omdat Jelle daar zo aandachtig op reageerde. Ineens zag ik dat onze zoon al een heel mensje is. Ik voel nu meer liefde voor hem en vandaag had ik er voor het eerst echt lol in om met hem in de draagdoek te gaan winkelen. Ik zie weer lichtpuntjes aan de horizon.

Ervaringen

Net even dat extra steuntje!

"Naar mijn dochter toe kan ik duidelijker communiceren. Onze band is nog hechter geworden. Ook mijzelf heb ik betere leren kennen hierin. Ik (probeer) op de juiste manier te reageren op haar gedrag. Kijken en luisteren. Met de juiste ondersteuning, opdrachten en gesprekken zijn mijn dochter en ik al heel ver gekomen. Dank je wel. Soms heb je net even dat extra steuntje nodig. Ik raad het zeker aan. Nogmaals MERCI!"

Moeder van een kindje van 3 jaar.

Van harte aanbevolen!

Ik ben via het consultatiebureau bij Kinderleven terecht gekomen. Samen met mijn zoontje hebben we een aantal hele fijne, leerzame sessies gehad bij Kinderleven. Het heeft me heel veel inzichten gebracht over de opvoeding en wat er in kinderen kan spelen. Vooral dat eerlijkheid zo belangrijk is. We zijn beide heel dankbaar en we staan veel rustiger en stabieler in het leven. Ik wil het alle ouders aanraden!

Moeder van een kindje van 3 jaar.

Fijn om iemand naast ons te hebben

Onze dochter had moeite met zowel inslapen als doorslapen. Ze viel alleen in onze armen in slaap. We moesten met haar op schoot soms wel tot 1,5 uur rondlopen om haar in slaap te krijgen. Wanneer we haar in bed legden werd ze vaak weer wakker en konden we weer van vooraf aan beginnen. Dit heeft bijna een jaar lang gespeeld. Intussen hebben we 2 keer hulp gekregen dat alleen gebaseerd was op gesprekken, zonder resultaat. Daarom hadden wij onze twijfels toen we terecht kwamen bij Kinderleven. Toch hebben we het een kans gegeven. En dit keer met goed resultaat! Het was fijn om iemand naast ons te hebben die ons ondersteunde echt op het moment zelf. Vaak waren dit (kleine) tips die grote veranderingen hebben gebracht.We hebben de begeleiding zeer prettig ervaren. Onze slaapcoach was erg betrokken, meedenkend en duidelijk. Echt begeleiding op maat!

Voor alle ouders die twijfelen aan een slaapcoach/thuisbegeleidster: geef het een kans en gewoon doen, jullie zullen er zeker baat bij hebben!

Ouders van een dochtertje van 1,5 jaar

Structuur en rust terug gekregen

Via het premature nazorg bureau in contact gekomen met Kinderleven. Onze tweeling werd na een moeizame zwangerschap met 28 weken geboren. Een onstuimige, ingrijpende en zorgelijke tijd volgde. Kinderleven hielp ons om weer meer structuur en rust terug te krijgen in ons leven als gezin en bood ondersteuning bij het verwerkingsproces na deze moeilijke periode. Professionaliteit, integriteit en vertrouwen staan voorop. Alles wordt goed overlegd en op elkaar afgestemd. Er is aandacht voor het hele gezin. We hebben zowel de sessies bij Kinderleven zelf als de coaching in de thuissituatie als enorm prettig ervaren.

Ouders van een tweeling.

Waarom Kinderleven?

Redenen waarom onze cliënten kiezen voor ons:

Deskundig en betrouwbaar.

N

Open in contact en zonder oordeel.

N

Direct naar de kern van de problematiek.

Snelle verbetering merkbaar.

Hele gezin betrokken.