Voor professionals

Quote van een pas bevallen moeder

18 februari 2020

Quote van een pas bevallen moeder: ‘Ik vond het verschrikkelijk dat mensen mij op straat feliciteerden en zeiden dat ik een mooie baby had. Ik voelde mij helemaal niet blij en ik voelde mij al helemaal geen moeder van dit kind. Daar voelde ik me dan weer enorm schuldig over. Want wat voor moeder ben ik dan? Ik durfde hier met niemand over te praten, zelfs niet met mijn partner.’

Herken je een dergelijke situatie uit je eigen praktijk? Ouders en baby’s die niet lekker in hun vel zitten, die de weg naar elkaar niet goed lijken te vinden? Omdat de zwangerschap of de bevalling anders verliep dan verwacht, omdat de baby veel huilt en ouders niet de bevestiging krijgen dat ze hun kind goed getroost krijgen. Er kunnen heel veel redenen zijn waarom ouders niet op de roze wolk zitten wanneer ze net een baby hebben gekregen. Bijvoorbeeld omdat een van hen een postpartum depressie heeft ontwikkeld.
Er ligt nog steeds veel schaamte op het feit als moeders of vaders merken dat ze niet kunnen genieten van hun baby. Ouders die niet op de roze wolk zitten, denken ook vaak dat ze de enigen zijn. Dat maakt dat veel ouders hier niet gemakkelijk over praten.
Ook baby’s ervaren dat hun ouders bij een postpartum depressie niet goed in hun vel zitten. De baby’s die nog zo verbonden zijn met hun moeder, ondergaan net zo zeer de depressieve stemming van hun moeder als de moeder zelf. De depressie raakt niet alleen de moeder, maar voedt ook de relatie met haar baby. En net als de moeder en vader heeft ook de baby woorden nodig wat er tussen hen speelt. Praten met de ouders én de baby’s helpt niet alleen om het welbevinden van ieder te vergroten, het helpt ook om de ouders en hun baby weer met elkaar in verbinding te brengen.
Wil jij leren hoe je met baby’s praat waar hun ouders bij zijn? En hoe je ouders en baby’s met woorden weer aan elkaar kunt helpen verbinden? Dan is onze cursus Focus op Hechting iets voor jou!

Ervaringen

Net even dat extra steuntje!

"Naar mijn dochter toe kan ik duidelijker communiceren. Onze band is nog hechter geworden. Ook mijzelf heb ik betere leren kennen hierin. Ik (probeer) op de juiste manier te reageren op haar gedrag. Kijken en luisteren. Met de juiste ondersteuning, opdrachten en gesprekken zijn mijn dochter en ik al heel ver gekomen. Dank je wel. Soms heb je net even dat extra steuntje nodig. Ik raad het zeker aan. Nogmaals MERCI!"

Moeder van een kindje van 3 jaar.

Van harte aanbevolen!

Ik ben via het consultatiebureau bij Kinderleven terecht gekomen. Samen met mijn zoontje hebben we een aantal hele fijne, leerzame sessies gehad bij Kinderleven. Het heeft me heel veel inzichten gebracht over de opvoeding en wat er in kinderen kan spelen. Vooral dat eerlijkheid zo belangrijk is. We zijn beide heel dankbaar en we staan veel rustiger en stabieler in het leven. Ik wil het alle ouders aanraden!

Moeder van een kindje van 3 jaar.

Fijn om iemand naast ons te hebben

Onze dochter had moeite met zowel inslapen als doorslapen. Ze viel alleen in onze armen in slaap. We moesten met haar op schoot soms wel tot 1,5 uur rondlopen om haar in slaap te krijgen. Wanneer we haar in bed legden werd ze vaak weer wakker en konden we weer van vooraf aan beginnen. Dit heeft bijna een jaar lang gespeeld. Intussen hebben we 2 keer hulp gekregen dat alleen gebaseerd was op gesprekken, zonder resultaat. Daarom hadden wij onze twijfels toen we terecht kwamen bij Kinderleven. Toch hebben we het een kans gegeven. En dit keer met goed resultaat! Het was fijn om iemand naast ons te hebben die ons ondersteunde echt op het moment zelf. Vaak waren dit (kleine) tips die grote veranderingen hebben gebracht.We hebben de begeleiding zeer prettig ervaren. Onze slaapcoach was erg betrokken, meedenkend en duidelijk. Echt begeleiding op maat!

Voor alle ouders die twijfelen aan een slaapcoach/thuisbegeleidster: geef het een kans en gewoon doen, jullie zullen er zeker baat bij hebben!

Ouders van een dochtertje van 1,5 jaar

Structuur en rust terug gekregen

Via het premature nazorg bureau in contact gekomen met Kinderleven. Onze tweeling werd na een moeizame zwangerschap met 28 weken geboren. Een onstuimige, ingrijpende en zorgelijke tijd volgde. Kinderleven hielp ons om weer meer structuur en rust terug te krijgen in ons leven als gezin en bood ondersteuning bij het verwerkingsproces na deze moeilijke periode. Professionaliteit, integriteit en vertrouwen staan voorop. Alles wordt goed overlegd en op elkaar afgestemd. Er is aandacht voor het hele gezin. We hebben zowel de sessies bij Kinderleven zelf als de coaching in de thuissituatie als enorm prettig ervaren.

Ouders van een tweeling.

Waarom Kinderleven?

Redenen waarom onze cliënten kiezen voor ons:

Deskundig en betrouwbaar.

N

Open in contact en zonder oordeel.

N

Direct naar de kern van de problematiek.

Snelle verbetering merkbaar.

Hele gezin betrokken.