Werkwijze

Deze pagina gaat over de werkwijze

Dit gaat over de werkwijze

Kinderleven bestaat uit een Behandelcentrum en een Kenniscentrum.

Behandelcentrum

Zoals de naam al zegt is het Behandelcentrum er voor de behandeling van ouders met hun jonge kind. Maar ook peuters, schoolkinderen en pubers waar hechtingsproblemen de band tussen ouders en kind belemmeren worden door ons behandeld.  Daarbij zijn het ééngespreksmodel en de vijfstappenmethode heel belangrijk waarbij de relatie tussen ouder(s) en kind centraal staat.

Kenniscentrum

Het Kenniscentrum is er met name op gericht om de missie van Kinderleven uit te dragen middels interviews of artikelen, lezingen, workshops en cursussen. Na overleg wordt de presentatie zo veel mogelijk op uw wensen afgestemd. Het Kenniscentrum ontwikkelt daarnaast lesmateriaal en foldermateriaal.

Nieuwe paragraaf

Goed om te weten

9

Wij hanteren géén wachtlijst want met elke cliënt wordt binnen een week contact gelegd.

9

Degene die de intake verzorgt is tevens de hulpverlener. Zo voorkomen we dat ouders hun verhaal meerdere keren moeten vertellen.

9

Door scholing en coaching garanderen we een hoge kwaliteit van zorg.

9

We staan voor kortdurende hulp, óók als de problemen ingewikkeld zijn.

Voor Kind en Ouder

Voor Verwijzers